lørdag 6. september 2008

Talen jeg skal holde i kveld<3

-Slik er talen jeg skal holde i kveld på 18 års festen til min besteveninne! Håper dere syntes den er fin.!=)
---------- komenter gjerne -------

Det er forresten veldig fint og sjeldent å få lov til å reise seg og stå å skue utover så mange feststemte og vakre mennesker. Noe som er særskilt påfallende og som gleder meg, spesielt med tanke på at det er min bestevenn sin 18 års dag. For meg er Stine min aller bestevenn, og en person jeg anser som familie. jeg har kjent Stine i 11 vintre nå, og det er fortsatt en glede å kjenne henne. Vi begynte i samme klasse i 2 men det var ikke før i 5 vi ble bestevenner og var med hverandre hele tiden. Vi har gjort mye rart sammen og tror ikke det kommer til å stoppe selv om Stine har blitt 18 år. Når jeg var hjemme hos Stine satt vi og snakket om gutter, vi hadde funnet ut at vi var forelsket begge to men i vær vår gutt så klart! Vi bestemte oss for å skrive kjærlighetsbrev. Jeg skrev for Stine og Stine skrev for meg, vi lagde rebus helt nede på korte slik at de skulle finne ut hvem vi var. Jeg var så smart og skrev hele navnet mitt nederst, så de fant for ut hvem jeg var og siden alle i klassen viste at jeg bare var med Stine fant de ut at hun var med på det også. Så vi var veldig flau resten av den dagen tror vi var det ganske lenge etter på også. Stine har alltid vært glad i dyr og er en dyre elsker, så når vi hadde prosjekt ute på skolen filmer hun alltid dyr, Marsvin, Katt, Hund eller Hester. Like morsomt å se enda, tror faktisk Stine har filmen enda! Så vist dere ikke har sett den må du se den. En positiv ting og si om Stine er at hun har beina godt plantet på jorden og er ikke redd for å si sin mening om ting og hun er 100 % ærlig også. Hun har mange venner og hun ser på alle som gode venner, hun er glad i alle og bruker masse tid på dem som er utrolig positivt og vist du skulle være med Stine en dag kan du alltids møtte på nye venner av henne. For å gå videre i livet hennes så gikk Meg & Stine i samme klasse på barneskolen i 6 år og når vi begynte på Hop ungdomsskole forsatte vi i samme klasse. Du må tro vi ble glad da, Vet ikke om læreren syntes det Meeeen. Jeg har noen minner jeg vil dele med dere i kveld. Det var en dag vi kom på skolen, det var vel i 8 klasse. Vi fant ut at vi skulle ha matteprøve! Tror ikke vi hadde øvd så mye for vi liker ikke matte så godt. Så satt nå vi forsiden av hverandre og skulle til å starte, Stine hadde alltid med seg Skrivesaker og jeg hadde aldri så jeg fikk låne av henne men hun hadde bare et viskelær, Husker ikke hvem som begynte men det var noen vanskelige oppgaver i den prøven så vi skrev lapper til hverandre og gjømte det under viskelæret så når Stine trengte det så hadde jeg skrevet svar på oppgaven hun lurte på og omvent, vi ble så klart tatt men vi slapp unna, men prøven var døds dårlig unnsett for ingen av oss hadde øvd. Så vi lærte av det. Senere på året hadde vi prosjekt i fordypning istedenfor språk. Da måtte vi jobbe en dag i uken, Første gang jobbet vi på Peppes pizza på Nesttun og vi måtte jeg dritt jobber som å brette esker og slik så vi ville prøve noe nytt, Vi begynte i dyre butikk, men når Stine måtte koste opp døde fisker å se på dyr i buret, så tok vi og skaffet oss ny jobb. Men da var skole året ganske så godt over. Jeg har opplevd så utrolig mye sammen med Stine som jeg alltid kommet til å ha med meg videre. Og jeg har vært så heldig som har fått så godt kontakt med resten av familien hennes også.
For å si det slik, Hver dag er det nye overraskelser, sprell og mye moro! Aldri er det kjedelig rundt Stine, Stine er som en sol i et mørkt rom.Hun er sterkt elsket, og for meg er vårt vennskap som en dans på roser.

3 kommentarer:

Malina sa...

For en fin tale :) tipper venninna di ble rørt av den ;p

Camilla Didriksen sa...

Utrolig fin tale, Marita <3 Kos deg på festen :)

Christina sa...

Det var et deilig varmt bad ^^
Jeg har msn veit du :)

Du får kose deg på fest! Venninna de kommer sikkert til å bli veldig rørt av den talen! :)